torsdag, februari 25, 2010

Jag har en plan...

För ett par timmar sedan kom jag och tänka på löftet jag gav till mig själv förra våren: Nästa vår ska jag klä mig lolita varje dag!
Framsteg: Minimal. Huvudanledning: Inga pengar.
Så för att iallafall komma en bit på vägen har jag den senaste timmen knåpat ihop en plan...

Mål: Jag ska få barnbidraget.

Steg 1: Städa huset. Förutom mammas och Hectors rum. Det är deras zon. Jag kanske hoppar över toan på nedervåningen också då jag nästan aldrig använder den. Syftet är att få mamma i ett förhandlingsbart humör.
Steg 2: Förhandla. Detta kan jag gå med på för att få barnbidraget: Städa då och då, laga mat på tisdagar och eventuellt då mamma är trött efter jobbet, köpa kläder, accessoarer, hygienartiklar och dylikt för egna pengar (barnbidraget alltså) om hon köper vinterjackor och sånt till mig.
Resultat: Barnbidraget blir mitt!!

Så mina vänner, påminn, peppa och håll tummarna för att det här ska lyckas!

1 kommentar:

  1. ja du. alltså. Barnbidraget är inte så mycket som man tror. Vips, så är pengarna slut. Speciellt om du skall köpa dyra lolitagrejer.

    coban

    SvaraRadera